متقاضیان دریافت دیپلم که بنا به دلایلی موفق به ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نشده اند و ترک تحصیل کرده­ اند می­توانند تحصیلات خود را تکمیل کنند. آموزشگاه سنجش پارسیان به متقاضیان اخذ دیپلم جهت دریافت دیپلم سریع، قانونی و آسان کمک می نماید که دیپلم رسمی آموزش و پرورش خود را دریافت کنند.

کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان، متقاضیان اخذ دیپلم رسمی را جهت تصمیم ­گیری درست و انتخاب رشته مناسب مشاوره می­ دهند که در کوتاه ­ترین زمان مدرک تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

انواع دیپلم رسمی:

به طور کلی دیپلم ­های آموزش و پرورش به دو دسته کلی ، دیپلم نظری (دیپلم ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی) و دیپلم فنی (دیپلم فنی و حرفه­ای و کاردانش ) تقسیم بندی می­ شود. متقاضیانی که در مدارس روزانه موفق به تحصیل نشده ­اند بایستی از طریق دیپلم کاردانش و یا مراجعه به مدارس شبانه ( بزرگسالان) برای ادامه تحصیل خود اقدام نمایند. از جمله مزیت ­های اخذ دیپلم از طریق کاردانش نسبت به شاخه نظری آن است که امتحانات دیپلم فنی نسبت به  امتحانات نهایی هماهنگ کشوری شاخه نظری آسان­تر است و اخذ دیپلم آن بصورت نیمه حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است که سبب می ­شود فرد سریع­تر مدرک دیپلم خود را دریافت نماید.

دیپلم کاردانش:

مطابق با استاندارد مجموعه هشتم سازمان آموزش و پرورش کشور، متقاضیان اخذ دیپلم کار و دانش بایستی 96 واحد که متشکل از 54 الی 74 واحد دروس عمومی و 22 الی 42 واحد مهارت فنی و حرفه ­ای است را بگذرانند که واحد­های عمومی بایستی در مدارس شبانه یا آموزش از راه دور و واحدهای فنی حرفه ­ای را در آموزشگاه ­های زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کشور مانند آموزشگاه سنجش پارسیان مشهد سپری نمایند.

اخذ دیپلم کار و دانش برای متقاضیانی که تا سال دوم دبیرستان تحصیل کرده ­اند این است که با گذراندن فقط یک مهارت فنی و حرفه­ای 6 ماهه دیپلم رسمی خود را به صورت قانونی اخذ نمایند در حالی­که متقاضیانی که دروس عمومی خود را نگذرانده ­اند در مدت زمان بیشتری در حدود یک سال و نیم می­ توانند جهت اخذ دیپلم رسمی خود اقدام کنند.

در نظام قدیم آموزش و پرورش ( نظام 11 ساله ) فردی که دیپلم شاخه نظری را اخذ می ­نمود برای ورود به دانشگاه می­ بایست مقطع پیش دانشگاهی را می­ گذراند و فردی که دیپلم کاردانش را اخذ می کرد می­ توانست با ثبت ­نام در دانشگاه ­های علمی کاربردی تحصیلات تکمیلی خود را طی کند اما از سال 1396 به بعد برای اخذ کلیه دیپلم­ های رسمی آموزش و پرورش از قبیل دیپلم کاردانش،  فنی و حرفه ­ای و دیپلم شاخه نظری فرد بایستی 12 سال تحصیل نماید تا بتواند دیپلم خود را اخذ نماید. مزیت نظام جدید آموزش و پرورش آن است که محدودیت کنکور برای افراد دارای مدرک دیپلم رسمی کاردانش برداشته شده است. با رفع این محدودیت فرد می ­تواند در رشته­ های مهندسی دانشگاه­ های بدون کنکور ثبت ­نام نماید و تحصیلات تکمیلی خود را در شاخه مهندسی ادامه دهد و در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز می­ تواند اقدام کند.

لازم به ذکر است که ثبت ­نام و تحصیل در دانشگاه سراسری بدون کنکور امکان ­پذیر نیست.

خرید مدرک دیپلم:

متقاضیان دیپلم در فضای مجازی و سایت­ های آگهی حتما با عناوین خرید دیپلم رسمی، خرید دیپلم آموزش و پرورش،  خرید دیپلم فوری، خرید دیپلم با قابلیت استعلام و … زیاد مواجه خواهند شد و متاسفانه برخی از متقاضیان با توجه به نیاز و فوریت استفاده از مدرک دیپلم خود فریب کلاه­برداران و افراد سودجو را می­ خورند و اقدام به این کار غیر اخلاقی می کنند. لازم به ذکر است فردی که اقدام به خرید مدرک دیپلم می­ کند بدلیل آنکه اسناد رسمی کشور را خریداری کرده است نمی ­تواند از کلاه­برداران فعال در حوزه فروش مدرک دیپلم شکایت نمایند. لذا پیشنهاد مجموعه سنجش پارسیان به متقاضیان مدرک رسمی دیپلم در مشهد و دیگر نقاط کشور آن است که به صورت اصولی و قانونی اقدام به اخذ مدرک دیپلم خود کنند که بعد­ها به واسطه تصمیم عجولانه و شتاب­ زده خود دچار مشکلات حقوقی نشوند. لذا کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان می­توانند با مشاوره رایگان در زمینه دیپلم در مشهد و استان خراسان رضوی شما را به مسیر صحیحی که منجر به اخذ مدرک آسان و فوری گردد راهنمایی نماید.

دیپلم آسان

متقاضیان اخذ مدرک دیپلم که ترک تحصیل کرده ­اند و یا دیپلم ردی هستند به دنبال اخذ دیپلم آسان هستند و به دنبال پاسخ این سوال هستند که کدام دیپلم فنی و حرفه­ای آسان تر است. دیپلم فنی و حرف ه­ای تأسیسات، دیپلم ساختمان سازی و دیپلم طراحی معماری را می توان به عنوان دیپلم­ های پرتقاضا برای اخذ مدرک دیپلم نام برد. انتخاب درست رشته تحصیلی موضوعی حائز اهمیت است که با مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان این امر میسر خواهد بود.

دیپلم نقشه‌کشی ساختمان:

دیپلم رسمی نقشه کشی ساختمان یکی از پر طرفدارترین دیپلم­ ها در میان انواع دیپلم­ های رسمی آموزش و پرورش در مقطع کاردانش است که ویژه دانش آموزان روزانه و شبانه، دیپلم ردی­ها و بازماندگان از تحصیل است. این دیپلم رسمی مهارت­ های کاربر رایانه، نقشه کشی سازه درجه یک، نقشه کشی عمومی ساختمان، نقشه کشی معماری و طراح معماری با نرم افزار 3Ds-MAX را شامل می­ شود. با گذراندن این پنج مهارت ضمن اخذ 5 گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه ­ای کشور که قابلیت ترجمه رسمی و افزایش امتیاز مهاجرتی را دارد، مورد تأیید وزارات آموزش و پرورش کشور نیز می­ باشد.

کاربر رایانه:

کاربر رایانه مهارتی پایه برای اخذ دیپلم رسمی نقشه کشی ساختمان است که مفاهیم اولیه کامپیوتر، کار با ویندوز، کار با اینترنت، شناخت شبکه و تولید پروژه در آن بیان می­ گردد.

نقشه کشی سازه درجه یک:

در مهارت نقشه کشی سازه درجه یک آموزش نحوه ترسیم پلان فونداسیون، ترسیم نقشه ­های اسکلت بتنی و فلزی و دیتال ­های مرتبط به آن اشاره می ­گردد.

نقشه کشی عمومی ساختمان:

نقشه کشی عمومی ساختمان یکی از مهارت ­های کارآمد دیپلم رسمی نقشه کشی ساختمان است که در آن نحوه تهیه انواع نقشه­ های ساختمانی، ترسیم سه نما، برش و پلان بیان می شود.

نقشه کشی معماری:

مهارت نقشه کشی معماری مشابه با نقشه کشی عمومی ساختمان است با این تفاوت که در این مهارت به طور مشخص به چگونگی ترسیم پلان انواع ساختمان­های مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی در محیط نرم افزار اتوکد پرداخته می­ شود.

طراح معماری با نرم افزار 3DsMax :

مهارت طراح معماری با نرم افزار 3DsMax در حوزه معماری است که در آن آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار 3DsMax و کار با محیط کلی آن و چگونگی مدلسازی در نرم افزار 3DsMax و ایجاد نور و دوربین در نرم افزار بیان می­ شود.

از آنجا که آموزشگاه سنجش پارسیان یکی از مطرح­ ترین آموزشگاه­ های آموزش دیپلم کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان در مشهد است، افرادی که در این رشته از آموزشگاه سنجش پارسیان فارغ التحصیل می­ شوند و دیپلم رسمی خود را در مشهد اخذ می نمایند با توجه به مباحثی که در دیپلم نقشه کشی ساختمان مطرح می شود، پیش زمینه مناسبی را برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه در رشته­ های مهندسی عمران و معماری را دارد فراهم می­سازد، همچنین جهت ورود به بازار پر درآمد ساختمان­ سازی نیز مباحث مطرح شده بسیار کارآمد خواهد بود.