بیمه محصولی است که عموم افراد جامعه به آن نیاز دارند اما درک جامعی نسبت به اهمیت و مزایا آن ندارند و این عامل سبب شده است که بازاریابی بیمه یکی از پردرآمدترین و معروف ترین رشته های بازرگانی و مدیریتی محسوب شود. موفقیت در این حوزه مستلزم آموزش اصول بازاریابی بیمه از قبیل نیاز سنجی، ارتباط موثر با عموم جامعه و اعتماد سازی مشتری است.
امروزه بزرگترین دغدغه و مشکل هر نمایندگی و کارگزاری بیمه عدم موفقیت در جذب مشتریان جدیدی است که تمامی شرایط خرید بیمه را دارند، بنابراین این شرکت های بیمه جهت افزایش فروش و برندسازی شرکت خود بازاریاب بیمه استخدام می کنند. بازاریابان به سراغ افراد جامعه می روند و مزایای انواع بیمه را به آنها شرح می دهند و تلاش می کنند که آنها را جهت خریداری بیمه ترغیب و متقاعد کنند.
یک فرد بازاریاب باید علاوه بر اینکه در کار خود متخصص باشد، بایستی نیازهای روزانه مردم را بررسی کند و توانایی تجزیه و تحلیل بسیار خوبی داشته باشد و متناسب با رفتار و علاقه شخص مقابل خود محصول خود را عرضه کند. او پس از آنکه توانست محصول خود را به مشتری بفروشد باید طوری رضایت مشتری را جلب کند که نسبت به تمدید قرارداد پس از پایان تاریخ سر رسید قرارداد اقدام کند.
مخاطبین دوره آموزش اصول بازاریابی بیمه کارشناسان، بازاریابان و مدیران شرکت های بیمه ایران، بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه آسیا، بیمه دی، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه پارسیان، بیمه ملت و… هستند.
علاقه مندان به شرکت در این دوره با حضور در کلاس های حضوری/آنلاین و آزمون پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.