دوره آنلاین تکنسین داروخانه (نسخه خوانی)

دوره آنلاین تکنسین داروخانه (نسخه خوانی)

دوره تکنسین داروخانه بصورت جامع توسط آموزشگاه سنجش پارسیان به عنوان متولی برگزاری دوره های دپارتمان ایمنی و بهداشت زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود. دوره دستیار قفسه چین دارو (دارویار داروخانه) در عموم با عناوینی از قبیل دوره نسخه خوانی و دوره نسخه پیچی و تکنسین داروخانه نیز شناخته می شود. با توجه به فرصت های شغلی فراوان و افزایش تقاضا از شغل تکنسین داروخانه در کل کشور به عنوان شغلی پایدار یاد می شود. طبق آمار اداره کار چشم انداز این شغل نسبت به بسیاری از شغل ها بسیار روشن است.

تکنسین داروخانه کیست؟

نسخه پیچ، دارویار داروخانه، تکنسین داروخانه و نسخه خوان فردی است که نقش مهمی را در پیشبرد فعالیت های داروخانه و خدمت رسانی صحیح و سریع به مراجعه کنندگان بر عهده دارد و پس از گذراندن آموزش نسخه خوانی داروخانه و کسب مدرک معتبر تکنسین داروخانه، تحت نظر مسئول فنی داروخانه مشغول به کار می شود و عموم وظایف وی به شرح ذیل است:

  • نسخه خوانی و جمع آوری اقلام دارویی تجویز شده در نسخه پزشک و تحویل دارو به بیمار
  • بسته بندی و برچسب زدن به داروها بر اساس نسخه پزشک
  • برقراری ارتباط محترمانه با بیمار و ارباب رجوع
  • ثبت الکترونیکی دارو و ثبت اطلاعات بیمار، اطلاعات دارویی بیمار و انجام امور مرتبط با بیمه
  • حفظ نظم اصولی چیدمان داروها در قفسه های دارو
  • مدیریت و سازماندهی انبار داروها و ثبت موجودی و بررسی موجودی داروها

سرفصل دوره آنلاین تکنسین داروخانه (نسخه خوانی و نسخه پیچی):

  1. آشنایی با اشکال دارو
  2. آشنایی با داروها و حوزه کاربرد و مصرف آنها
  3. آشنایی با داروهای گیاهی
  4. آشنایی با مکمل های غذایی
  5. انبارداری داروها
  6. اصول چیدمان داروها در قفسه داروها
  7. اصول و تقسیم مشاغل در داروخانه
  8. قوانین کار در داروخانه
  9. اصول نسخه خوانی و نسخه پیچی

گواهینامه دوره تکنسین داروخانه (دوره نسخه خوانی)

دانش آموختگان پس از گذراندن این دوره و شرکت در آزمون پایان دوره بصورت حضوری در مشهد، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.

سوالات متداول

پیش نیاز شرکت در این دوره چیست؟

در ایران جهت فعالیت در داروخانه ها به عنوان دستیار قفسه چین دارو (تکنسین داروخانه) تحصیلات مرتبط الزامی نیست. این دوره ویژه عموم است و کلیه علاقه مندان به فعالیت در این حوزه می توانند در دوره شرکت کنند.

چه مهارت هایی در پایان دوره آموزش نسخه خوانی داروخانه کسب می شود؟

در پایان این دوره شما آشنایی جامعی نسبت به بیش از …. قلم از انواع دارو و اشکال دارویی پیدا خواهید کرد و به نسخه خوانی و نسخه پیچی بصورت اصولی مسلط خواهید شد و توانایی فعالیت در موقعیت های شغلی مرتبط با این حوزه از جمله تکنسین داروخانه را بدست می آورید.

با گذراندن این دوره نسخه خوان حرفه ای می شویم؟

تسلط کافی بر مباحث فارماکولوژی (داروشناسی) برای یک نسخه پیچ چه برای نسخه های کاغذی و چه نسخه های الکترونیکی ضروری است و مهمترین عامل تسلط بر نسخه خوانی به تکرار، تمرین و مرور مطالب ارائه شده در دوره جامع تکنسین داروخانه سنجش پارسیان متکی است.

مدرک بین المللی تکنسین داروخانه چگونه است؟

مدرک دوره نسخه خوانی فنی و حرفه ای با عنوان استاندارد واحد “دستیار قفسه چین دارو (دارویار)” صادر خواهد شد. این مدرک بین المللی و قابل ترجمه رسمی است و جهت افزایش امتیاز مهاجرتی و تقویت رزومه فردی کارآمد است.

بازار کار تکنسین داروخانه پس از گذراندن دوره های آموزشی نسخه خوانی چگونه است؟

یک از موضوعاتی که ذهن شرکت کنندگان در دوره آموزش نسخه پیچی داروخانه را به خود مشغول می کند این است که پس از یادگیری دوره نسخه خوانی شرایط بازار کار چگونه است.

حقوق نسخه خوانی چقدر است؟

از تکنسین داروخانه به عنوان یکی از شغل های پردرآمد با ساعت کاری منعطف یاد می شود. درآمد تکنسین داروخانه به عوامل مختلفی از جمله شرح وظایف، ساعت کاری، محل استخدامی و شرایط بیمه وابسته است و نمی توان حقوق مشخصی را تعیین کرد. پیشنهاد می شود در این زمینه از فعالان حاضر در این حوزه راهنمایی بگیرید.

آموزش آنلاین نسخه خوانی و نسخه پیچی

هدف از برگزاری دوره نسخه خوانی آماده سازی فراگیران در زمینه نسخه خوانی و نسخه پیچی و آشنایی کامل با انواع داروها است. با گذراندن دوره آموزشی نسخه پیچی با مهارت های حرفه ای و اصولی شغل تکنسین داروخانه (دارویار داروخانه) آشنا خواهید شد و فرصت های شغلی خوبی را در پیش رو خواهید داشت. برای یک تکنسین داروخانه زمینه شغلی صرفا معطوف به فعالیت در داروخانه های سطح شهر و داروخانه های بیمارستانی نمی شود و در شرکت های پخش دارویی و شرکت های بیمه و نرم افزاری می توانید مشغول به کار شوید.

مزایای شرکت در دوره نسخه خوانی:

شرکت در دوره تکنسین داروخانه سبب می شود که شخص نسبت به انواع داروها و موارد مصرف و منع مصرف آنها آگاهی بیشتری پیدا کند و به سبب آن مصرف خودسرانه و بی رویه داروها و احتمال خطرات ناشی از مصرف آنها کاهش می یابد

مخاطبین دوره:

دوره آموزشی دارویار داروخانه برای عموم و کلیه علاقه مندان به حوزه سلامت و کار در داروخانه در نظر گرفته شده است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دوره نسخه پیچی مشهد

  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • دو قطعه عکس پرسنلی

دوره های مرتبط

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثبت نام دوره