استعلانم گواهینامه فنی و حرفه ای

استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

در صورتی که در آزمون های فنی حرفه ای ثبت نام کردید و قصد استعلام گواهینامه فنی حرفه ای یا دریافت کارت مهارت خود را دارید، در مقاله حاضر به نحوه استعلام آن و نحوه پرداخت هزینه صدور این گواهینامه پرداخته شده است که با مطالعه آن تا انتها قادر خواهید بود که گواهینامه خود را از سایت فنی و حرفه ای کشور دریافت نمایید.

گواهینامه فنی حرفه ای به صورت الکترونیکی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر می شود. در صورتی که شما دوره آموزشی را گذرانده باشید و در آزمون های تئوری و عملی نمره قبولی را دریافت کرده باشید جهت استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای لازم است از طریق پورتال جامع سازمان فنی و حرفه ای اقدام نمایید.

فرض می کنیم شما در حرفه دلخواه خود مثلا تکنسین داروخانه، طراحی معماری داخلی، تعمیر،نصب و راه اندازی پکیج شوفاژ گازی و غیره ثبت نام کرده و پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای قصد استعلام و دریافت گواهینامه خود را دارید.

برای استعلام کارت مهارت و دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای مراحل زیر را بایستی انجام دهید.

مراحل استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای:

  • مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه ای
  • پرداخت هزینه صدور گواهینامه
  • دریافت کد شناسایی
  • استعلام گواهینامه صادر شده پس از پرداخت هزینه

در صفحه زیر اطلاعات بخش کد ملی را تکمیل کرده و نوع آزمون را “آزمون هماهنگ (دوره آموزشی)” انتخاب کنید. در صورتی که از اتباع هستید ملیت را غیر ایرانی انتخاب کرده و کد فیدا یا شناسه فراگیر خود را در وارد نمایید.

شایان ذکر است سازمان فنی و حرفه ای کشور فقط برای اتباعی که دارای کد فیدا و شناسه فراگیر هستند گواهینامه فنی و حرفه ای را صادر می کند.

آموزش صدور گواهینامه فنی و حرفه ای

تذکرات:

هزینه صدور گواهینامه برای تمامی رشته ها و حرفه ها یکسان است.

اگر در سایت اطلاعات گواهینامه ثبت نشده باشد و با عبارت “رکوردی موجود نیست” مواجه شدین به این معنی است که گواهینامه شما هنوز از سوی سازمان فنی و حرفه ای صادر نشده است و بایستی طی روزهای آینده مجدد بررسی کنید.

در صورتی که برای مهارت فنی و حرفه ای کد سفارش ثبت شده باشد، به این معنا است که قبلا هزینه دریافت این مدرک از سوی شما پرداخت شده است و در جدول “پرداخت شده ها”  نمایش داده می شود و مستقیما می توانید نسبت به استعلام و چاپ گواهینامه خود اقدام نمایید.

آموزش هزینه صدور گواهینامه

پس از دریافت کد شناسایی جهت پرداخت هزینه صدور گواهینامه صفحه جدیدی نمایش داده می شود که بایستی اطلاعات خود را از قبیل شماره تلفن همراه و پست الکترونیک تکمیل نمایید. پس از تکمیل این فرم به درگاه بانکی متصل خواهید شد و پس از واریز هزینه صدور گواهینامه از طریق درگاه بانکی به سایت سازمان فنی و حرفه ای ارجاع داده می شوید که می توانید اطلاعات سفارش خود را ذخیره و چاپ نمایید.

با مشاهده این فیلم آموزشی می توانید در کوتاهترین زمان به روند استعلام گواهینامه آشنایی پیدا کنید.

پس از انجام تمامی مراحل فوق، شما می توانید مدرک خود را دریافت کنید. برای این منظور لازم است جهت استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای خود به سایت این سازمان مراجعه نمایید.

در این مرحله از منو اصلی سایت فنی و حرفه ای، استعلام گواهینامه جدید را انتخاب کرده و کد شناسایی ارائه شده در مرحله قبل را به همراه کد ملی خود در بخش مربوطه وارد کرده و پس از تایید گزینه دریافت فایل PDF، “جستجو” را کلیک نمایید.

مطابق تصویر مدرک فنی و حرفه ای نمایش داده در سایت از لحاظ ظاهری خوانایی مناسب را ندارد، به منظور پرینت گواهینامه بایستی فایل گواهینامه را دانلود کرده و با نرم افزار Adobe Reader آن را باز نموده و سپس اقدام به پرینت آن نمایید.

استعلام گواهینامه فنی و حرفه ای

توجه داشته باشید که این گواهینامه هیچ تقاوتی با گواهینامه ای که توسط آموزشگاه سنجش پارسیان به شما ارائه می شود ندارد و فقط زحمت پرینت و پرداخت هزینه صدور و استعلام گواهینامه بر عهده خودتان خواهد بود.

سوالات رایج:

سوال: مدت اعتبار گواهینامه مهارتی چگونه است؟

 مدت اعتبار گواهینامه فنی و حرفه ای 5 سال است.

سوال: اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و چرا باید مدرک فنی و حرفه ای بگیریم؟

گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای کشور دارای کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) است و در 178 کشور دنیا از قبیل آمریکا، استرالیا، کانادا و .. معتبر و قابل ترجمه است. این مدرک برای افزایش امتیاز متقاضیان مهارت به خارج از کشور بسیار کارآمد است.

سوال: ترجمه گواهینامه های مهارتی چگونه انجام می گیرد؟

 با مراجعه به دارالترجمه های رسمی مدرک در سربرگ قوه قضاییه ترجمه و ممهور به مهر قوه قضاییه (به علت اعتبار مدرک) و مهر وزارت امورخارجه  می گردد که به اصطلاح به آن ترجمه رسمی گفته می شود. این نوع ترجمه فقط شامل مدارک دانشگاهی (کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری) و فنی و حرفه ای کشور می شود و  مابقی مدارک دارای این ویژگی نمی باشند و ترجمه غیر رسمی (ترجمه در سربرگ قوه قضاییه  و مهر وزارت امورخارجه) می گردند که دارای اعتبار ویژه ای نیست.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها