نحوه راه اندازی سیستم پکیج دیواری

نحوه راه اندازی سیستم پکیج دیواری

پکیج چیست؟

امروزه پکیج‌ها به عنوان سیستم گرمایشی جهت تهیه آب گرم مصرفی و آب گرمایشی رادیاتورها در خانه­ ها مورد استفاده قرار می­ گیرد. در گذشته برای گرمایش خانه­ ها با رادیاتور و شوفاژ از موتورخانه استفاده می­ گردید که این سیستم علاوه بر نیاز به فضا جداگانه ، نگهداری از آن نیز کار سخت و زمان بری بود.

انواع پکیج گرمایشی

پکیج‌ها انوع مختلفی دارند که از نظر سوخت مصرفی پکیج و نحوه قرار گیری آنها می توان تقسیم بندی شوند. پکیج‌های گرمایشی از نظر نحوه قرار گیری و نصب به دو نوع پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم بندی می‌شوند.

نحوه راه اندازی سیستم پکیج دیواری

با توجه به آنکه استفاده از انواع پکیج در منازل مسکونی به امری رایج تبدیل شده است. بسیاری از افراد هنگامی که پکیج خاموش می‌‌شود در روشن کردن مجدد آن با مشکل مواجه هستند. روشن کردن پکیج بسیار آسان است و تنها کافیست که قبل از اقدام به روشن کردن آن برخی نکات را رعایت کنید وسپس اقدام به روشن کردن پکیج کنید.

با مطالعه این مقاله با نحوه راه اندازی سیستم پکیج دیواری آشنا خواهید شد و می توانید پکیج خانه خود را به صورت اصولی روشن نمایید. آموزش راه اندازی و رفع عیب پکیج حتی اگر به قصد ورود به بازار کار تکنسین  تعمیر و نصب پکیج  نباشد، امری مهم و ضروری است چرا که اگر به هر دلیلی عملکرد این سیستم متوقف شود  بدون اتلاف وقت به راحتی می توانید آن را راه اندازی نموده تا از سرمای زمستان و آب سرد مصرفی در امان بمانید.

از جمله نکات و اصول مهمی که پیش از اقدام به روشن کردن پکیج  نیاز است به آنها توجه شود به شرح زیر است:

1. به دودکش توجه کنید

پکیج شما یک وسیله گازسوز است و مثل هر وسیله گازسوزی به دودکش نیاز دارد. از این رو نیاز است پیش از اقدام به روشن کردن پکیج دودکش آن را بررسی کنید. بررسی نحوه نصب دودکش و اینکه آیا دودکش به درستی نصب شده است، از مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین اقداماتی است که باید قبل از روشن کردن پکیج انجام گیرد.

دودکش پکیج

دودکش مناسب و نصب صحیح آن تضمینی بر سلامت ساکنین و کارکرد درست پکیج است. دودکش پکیج بسته به نوع محفظه احتراق آن بصورت افقی یا قائم نصب می ­شود که در هر دو حالت باید از اتصال صحیح دودکش به پکیج و نصب بودن کلاهک دودکش اطمینان حاصل نمود. برای پکیج‌های احتراق باز که دودکش به بالای پشت بام می رود نصب کلاهک H شکل الزامی است.

2. آب ورودی دستگاه را بررسی کنید

نکته دیگری که باید قبل از روشن کردن پکیج مورد نظر قرار گیرد بررسی آب داخل مدار پکیج است. لذا باید پس از بررسی دودکش پکیج و اطمینان از صحت عملکرد آن، به بررسی میزان آب دستگاه بپردازید. برای بررسی میزان آب پکیج ابتدا شیرها و اتصالات را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در مدار هیچ نشتی وجود ندارد.

برای پر کردن دستگاه از آب، باید ابتدا شیر پرکن دستگاه را باز کنید. این شیر در قسمت تحتانی پکیج واقع شده و انواع که انواع آن نیز در تصویر زیر نمایش داده شده است. 

شیر پرکن پکیج

زمانی که مانومتر فشار پکیج بین عدد یک تا یک و نیم را نمایش داد (1-1.5 bar)، شیر پرکن دستگاه را ببندید. سپس رادیاتورها را هواگیری کرده و اگر درجه فشار به زیر یک رسید، باید دوباره شیر پرکن را باز کرده تا مجدد درجه فشار به بالای 1 برسد. نکته مهم این است که باید شیر پرکن دستگاه بعد از آبگیری سیستم مجدد بسته شود. اگر آب مدار پکیج از میزان اعلام شده در بالا کمتر باشد دستگاه اعلام خطا می ­­کند و راه اندازی نخواهد شد.

مانومتر فشار پکیج

3. نشتی و گازبندی پکیج را بررسی کنید

پیش از اقدام به روشن کردن پکیج، باید به گازبندی و عدم نشتی گاز دستگاه توجه نمود. لذا باید برای پیشگیری از خطرات احتمالی نکات ایمنی مربوط به گاز پکیج را تست کنید. جهت تست عدم نشتی گاز از شیر و اتصالات زیر پکیج از محلول آب و صابون استفاده نمایید و به هیچ عنوان از شعله استفاده نکنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها