مدیریت استراتژیک
مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک تجزیه و تحلیلی در خصوص مسائل مهم سازمان می باشد که توسط راهبران ارشد یک سازمان، به منظور کنترل منابع در محیط های خارج از سازمان صورت می پذیرد. این فرآیند به سازمان ها کمک می کند تا شرایط کنونی مجموعه خود را درنظر گیرند و کارایی استراتژی ها را بررسی کنند. مدیریت استراتژیک عبارت است از برنامه ریزی، تدوین اهداف بلند مدت، تجزیه تحلیل و ارزیابی مستمر تمامی الزاماتی که سازمان ها برای تحقق آن اهداف تعیین شده بایستی رعایت کنند.
سرفصل دوره مدیریت استراتژیک
- آشنایی با مفاهیم استراتژی
- بیان اصول مدیریت استراتژیک
- نحوه تدوین چشم انداز و برنامه سازمانی
- تعیین فرآیند تصمیمات استراتژیک
- تکمیل برنامه ریزی
- بررسی عوامل داخلی و خارجی مؤثر سازمان
- ارزیابی استراتژیک
مخاطبین دوره:
مخاطبین دوره مدیریت استراتژیک مدیران عامل شرکت های مهندسی، مشاوران استراتژی و کلیه علاقه مندان به آموزش مدیریت استراتژیک می باشند.
گواهینامه دوره
علاقه مندان به شرکت در این دوره با حضور در کلاس های حضوری و آزمون پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.