مدیریت دعاوی
مدیریت دعاوی (Claim Management) یک فرآیند اجتناب ناپذیر در پروژه های اجرایی است و از مهمترین چالش های پروژه های بزرگ است. پروژه ها معمولا در حین اجرا و انجام عملیات،در تعهدات مندرج در قرارداد به دلایل مختلف اختلافی رخ می دهد که پیمانکار و کارفرما در جایگاه دعاوی قرار می گیرد. ادعا برای اثبات حقی برای جبران هزینه ها و زمان تحمیل شده خارج از قرارداد است که معمولا طی درخواست کتبی به همراه پیوست و مستندات همراه است.
هدف دوره:
هدف از دوره مدیریت دعاوی اشراف کامل بر متن قرارداد، عبارات و بندهای آن و تدوین یک قرارداد اصولی که تمامی جوانب در آن لحاظ شده، است.
سرفصل دوره مدیریت دعاوی
- آشنایی با ارکان پروژه
- آشنایی با قراردادها
- مدیریت ادعا
- تأخیرات پروژه
- اصول شرایط فسخ
- مدیریت تغییرات
- اصول مستندسازی در پروژه
- آشنایی با شرایط عمومی و خصوصی پیمان ها
- آشنایی با روش های حل اختلاف
مخاطبین دوره:
مخاطبین این دوره، شرکت های مشاور، مدیران پروژه، سرپرست های پروژه های عمرانی و مشاوران، ناظران و کارشناسان فنی پروژه و کلیه افراد فعال در حوزه مدیریت پروژه می باشند.
گواهینامه
علاقه مندان به شرکت در این دوره با حضور در کلاس های حضوری و آزمون پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.