آموزش مبحث 14 مقررات ملی (تاسیسات ساختمانی)

نظارت بر تاسیسات مکانیکی

مبحث 14 مقررات ملی ساختمان یکی از مباحث بیست و دوگانه مقررات ملی ساختمان است که مربوط به تاسیسات ساختمانی است. این مبحث یکی از منابع مهم برای آزمون نظام مهندسی رشته مکانیک است. در مبحث 14 مقررات ملی (تاسیسات ساختمانی) قوانین و ضوابط  طراحی، اجرا تاسیسات حرارتی و برودتی و سیستم تهویه مطبوع بیان شده است. با توجه به آنکه این مقررات به عنوان مرجع و ابزار کنترل بر ساخت و سازها فراهم شده است، آموزش مبحث 14 مقررات ملی (تاسیسات ساختمانی) برای مهندسین کارآمد خواهد بود.

از سال 1366 مقررات حاکم بر فعالیت های مهندسی و فنی ساختمان (طراحی، نظارت و اجرا ) توسط وزارت راه و شهرسازی الزامی شده است. مبحث چهاردهم مقررات ملی ساختمان نخستین بار در سال 1380 منتشر شد. بازنگری اول این مبحث در کمیته تخصصی مربوطه انجام پذیرفت و پس از تصویب در شورای تدوین مقررات ملی آماده عرضه بود که به دلایلی این نسخه به مرحله چاپ نرسید و بعدها همان بازنگری با تغییراتی در سال 1391 منتشر شد.تهیه ویرایش سوم (بازنگری دوم) مبحث چهاردهم، از تیر ماه سال 1393 بر پایه همان پیکربندی متن اولیه آغاز شد.

سرفصل دوره آموزش مبحث 14 مقررات ملی (تاسیسات ساختمانی)

  1. آشنایی با مباحث اول و دوم نظام مهندسی
  2. آشنایی با تعاریف و نظام اداری
  3. آشنایی با مباحث 13 تا 19 و بیان بندها و فصول پرکاربرد

دوره های مرتبط

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

Notice: Undefined variable: StartinDate in /home/sanjeshp/public_html/wp-content/themes/sanjeshparsian/single-course.php on line 1087
رزرو دوره