طراحی و محاسبه گودبرداری و سازه نگهبان

طراحی سازه نگهبان

دوره طراحی و محاسبه گودبرداری و سازه نگهبان یکی از دوره های پرطرفدار دپارتمان مهندسی عمران آموزشگاه سنجش پارسیان است. دوره اصول گودبرداری و سازه نگهبان با هدف طراحی و محاسبه انواع سازه نگهبان خرپایی، نیلینگ، تاپ داون و … تدوین شده است که از خسارات جانی و مالی ناشی از گودبرداری غیر اصولی جلوگیری به عمل آید.

به عملیاتی که در آن خاک برداری و حفاری برای برداشتن سطح طبیعی زمین انجام گیرد، گودبرداری ساختمان تلقی می شود. گودبرداری ساختمان یکی از چالشی ترین کارهای عملیاتی در مهندسی است. با توجه به آنکه امروزه عموماً ساخت و سازها با گودبرداری همراه است عدم رعایت اصول طراحی گودبرداری و سازه نگهبان و از سوی دیگر عدم اجرای صحیح در پروسه گودبرداری و پایداری گود می تواند باعث ریزش ساختمان های کناری گود گردد و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به بار آورد. لذا تخصص در حوزه طراحی سازه نگهبان حائز اهمیت است.

هدف طراحی و محاسبه گودبرداری و سازه نگهبان:

هدف در دوره آموزشی طراحی حرفه ای سازه نگهبان و اصول گودبرداری با نرم افزارهای مهندسی، بیان زمینه های کاربردی و اجرایی نرم افزار در پروژه های گودبرداری براساس نیازهای صنعت و دانشگاه می باشد. پس از این دوره، شرکت کنندگان قادر خواهند بود تحلیل های تغییرشکل استاتیکی و دینامیکی پروژه های گودبرداری در محیط دوبعدی را انجام دهند.

دوره اصول گودبرداری و سازه نگهبان

  1. اصول طراحی و اجرای سازه نگهبان و گودبرداری
  2. طراحی دستی و نرم افزاری انواع سیستم های سازه نگهبان : نیلینگ ، انکراژ، خرپایی، استرات (مهار متقابل)، ساخت از بالا به پایین (معکوس) (top down)، ریزشمع (micropile)، جزیره ای همراه با طراحی پد بتنی و فلزی، استیل پایل (steel pile ) و کانکریت پایل (concrete pile)، شاتکریت و المان های افقی و … برطبق استاندارد ها و آیین نامه های رایج معتبر بویژه مقررات ملی ساختمان مبحث ۷ ، FHWA ، Norway , BS
  3. آنالیز و مقایسه نتایج گزارشات ژئوتکنیکی و تاثیرات آن بر طراحی سازه نگهبان
  4. طراحی زهکش ها
  5. نقشه های اجرایی و کنترل های لازم طراحی سازه نگهبان (کنترل های تنش ، نیرو و تغییر مکان ها و ضرایب اطمینان بر طبق آیین نامه ها و مراجع معتبر )
  6. طراحی سریع و سرانگشتی سازه نگهبان
  7. طراحی دستی به همراه ارائه فایل های اکسل سازه نگهبان
  8. اصول ایمنی در گودبرداری و اجرای سازه نگهبان

مخاطبین دوره:

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران، مهندسین مشاور، پیمانکاران، مهندسین سازه و ژئوتکنیک مخاطبین دوره طراحی و محاسبه سازه نگهبان می باشند.

گواهینامه دوره

علاقه مندان به شرکت در دوره جامع گودبرداری و سازه های نگهبان با حضور در کلاس های حضوری و آزمون پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.

دوره های مرتبط

نظرات

رزرو دوره