متقاضیان دریافت دیپلم که بنا به دلایلی موفق به ادامه تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نشده اند و ترک تحصیل کرده­ اند می­توانند تحصیلات خود را تکمیل کنند. آموزشگاه سنجش پارسیان به متقاضیان اخذ دیپلم جهت دریافت دیپلم سریع، قانونی و آسان کمک می نماید که دیپلم رسمی آموزش و پرورش خود را دریافت کنند.

کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان، متقاضیان اخذ دیپلم رسمی را جهت تصمیم ­گیری درست و انتخاب رشته مناسب مشاوره می­ دهند که در کوتاه ­ترین زمان مدرک تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

انواع دیپلم رسمی:

به طور کلی دیپلم ­های آموزش و پرورش به دو دسته کلی ، دیپلم نظری (دیپلم ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی) و دیپلم فنی (دیپلم فنی و حرفه­ای و کاردانش ) تقسیم بندی می­ شود. متقاضیانی که در مدارس روزانه موفق به تحصیل نشده ­اند بایستی از طریق دیپلم کاردانش و یا مراجعه به مدارس شبانه ( بزرگسالان) برای ادامه تحصیل خود اقدام نمایند. از جمله مزیت ­های اخذ دیپلم از طریق کاردانش نسبت به شاخه نظری آن است که امتحانات دیپلم فنی نسبت به امتحانات نهایی هماهنگ کشوری شاخه نظری آسان­تر است و اخذ دیپلم آن بصورت نیمه حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است که سبب می ­شود فرد سریع­تر مدرک دیپلم خود را دریافت نماید.

دیپلم کاردانش:

مطابق با استاندارد مجموعه هشتم سازمان آموزش و پرورش کشور، متقاضیان اخذ دیپلم کار و دانش بایستی 96 واحد که متشکل از 54 الی 74 واحد دروس عمومی و 22 الی 42 واحد مهارت فنی و حرفه ­ای است را بگذرانند که واحد­های عمومی بایستی در مدارس شبانه یا آموزش از راه دور و واحدهای فنی حرفه ­ای را در آموزشگاه ­های زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کشور مانند آموزشگاه سنجش پارسیان مشهد سپری نمایند.

اخذ دیپلم کار و دانش برای متقاضیانی که تا سال دوم دبیرستان تحصیل کرده ­اند این است که با گذراندن فقط یک مهارت فنی و حرفه­ای 6 ماهه دیپلم رسمی خود را به صورت قانونی اخذ نمایند در حالی­که متقاضیانی که دروس عمومی خود را نگذرانده ­اند در مدت زمان بیشتری در حدود یک سال و نیم می­ توانند جهت اخذ دیپلم رسمی خود اقدام کنند.

در نظام قدیم آموزش و پرورش ( نظام 11 ساله ) فردی که دیپلم شاخه نظری را اخذ می ­نمود برای ورود به دانشگاه می­ بایست مقطع پیش دانشگاهی را می­ گذراند و فردی که دیپلم کاردانش را اخذ می کرد می ­توانست با ثبت ­نام در دانشگاه ­های علمی کاربردی تحصیلات تکمیلی خود را طی کند اما از سال 1396 به بعد برای اخذ کلیه دیپلم­ های رسمی آموزش و پرورش از قبیل دیپلم کاردانش، فنی و حرفه ­ای و دیپلم شاخه نظری فرد بایستی 12 سال تحصیل نماید تا بتواند دیپلم خود را اخذ نماید. مزیت نظام جدید آموزش و پرورش آن است که محدودیت کنکور برای افراد دارای مدرک دیپلم رسمی کاردانش برداشته شده است. با رفع این محدودیت فرد می ­تواند در رشته­ های مهندسی دانشگاه­ های بدون کنکور ثبت ­نام نماید و تحصیلات تکمیلی خود را در شاخه مهندسی ادامه دهد و در صورت تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز می­ تواند اقدام کند.

لازم به ذکر است که ثبت ­نام و تحصیل در دانشگاه سراسری بدون کنکور امکان ­پذیر نیست.

خرید مدرک دیپلم:

متقاضیان دیپلم در فضای مجازی و سایت­ های آگهی حتما با عناوین خرید دیپلم رسمی، خرید دیپلم آموزش و پرورش، خرید دیپلم فوری، خرید دیپلم با قابلیت استعلام و … زیاد مواجه خواهند شد و متاسفانه برخی از متقاضیان با توجه به نیاز و فوریت استفاده از مدرک دیپلم خود فریب کلاه­برداران و افراد سودجو را می­ خورند و اقدام به این کار غیر اخلاقی می کنند. لازم به ذکر است فردی که اقدام به خرید مدرک دیپلم می­ کند بدلیل آنکه اسناد رسمی کشور را خریداری کرده است نمی ­تواند از کلاه­برداران فعال در حوزه فروش مدرک دیپلم شکایت نمایند. لذا پیشنهاد مجموعه سنجش پارسیان به متقاضیان مدرک رسمی دیپلم در مشهد و دیگر نقاط کشور آن است که به صورت اصولی و قانونی اقدام به اخذ مدرک دیپلم خود کنند که بعد­ها به واسطه تصمیم عجولانه و شتاب­ زده خود دچار مشکلات حقوقی نشوند. لذا کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان می­توانند با مشاوره رایگان در زمینه دیپلم در مشهد و استان خراسان رضوی شما را به مسیر صحیحی که منجر به اخذ مدرک آسان و فوری گردد راهنمایی نماید.

دیپلم آسان

متقاضیان اخذ مدرک دیپلم که ترک تحصیل کرده ­اند و یا دیپلم ردی هستند به دنبال اخذ دیپلم آسان هستند و به دنبال پاسخ این سوال هستند که کدام دیپلم فنی و حرفه­ای آسان تر است. دیپلم فنی و حرف ه­ای تأسیسات، دیپلم ساختمان سازی و دیپلم طراحی معماری را می توان به عنوان دیپلم­ های پرتقاضا برای اخذ مدرک دیپلم نام برد. انتخاب درست رشته تحصیلی موضوعی حائز اهمیت است که با مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان آموزشگاه سنجش پارسیان این امر میسر خواهد بود.