اصول نقشه خوانی ساختمان

دوره نقشه خوانی سازه

نقشه خوانی ساختمان اولین مهارت برای مهندسین عمران و معماری فعال در حوزه اجرایی است. نقشه خوانی به معنا درک صحیح از اطلاعات درج شده در نقشه ها است. هدف از تهیه نقشه ها، انتقال دیدگاه های طراح به سازنده جهت اجرا است بنابراین تسلط به اصول نقشه خوانی ساختمان ضروری و اجتناب ناپذیر است. با کسب مهارت نقشه خوانی و درک صحیح از علائم نقشه ها شما به یک مهندس حرفه ای در این حوزه تبدیل خواهید شد و می توانید به پیشرفت شغلی قابل توجهی دست یابید.

عدم درک صحیح از علائم نقشه های ساختمانی می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای پروژه های ساختمانی به همراه داشته باشد و سلامت ساختمان و اعتبار پروژه را زیر سوال برد.

با توجه به فقدان آموزش صحیح و ارائه مطالب تئوریک در دوران دانشگاه، آموزشگاه سنجش پارسیان به عنوان برگزارکننده دوره های تخصصی و نرم افزاری رشته مهندسی عمران اقدام به طرح ریزی این دوره بصورت کاملا کاربردی کرده است.

هدف دوره اصول نقشه خوانی ساختمان:

هدف از این دوره آن است که هنگامی که نقشه های ساختمانی در اختیار شما قرار می گیرد درک صحیحی از علائم نقشه خوانی داشته باشید تا ساختمان را مطابق با نقشه ها و دیتایل های ارائه شده به درستی اجرا کنید.

سرفصل دوره

  1. آشنایی با انواع پلان و جزئیات در نقشه اسکلت بتنی و فلزی
  2. نحوه خواندن پلان آکس بندی
  3. تشریح پلان ستون گذاری و تیر ریزی طبقات به همراه جزئیات
  4. تشریح دیتایل ای اجرایی ساختمان
  5. تشریح دیتایل های آرماتورگذاری

مخاطبین دوره آموزش اصول نقشه خوانی ساختمان:

دانشجویان و مهندسین معماری، عمران، مدیران پروژه، سرپرست های اجرایی ساختمان، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان ساختمانی

گواهینامه

علاقه مندان به شرکت در این دوره با حضور در کلاس های حضوری و آزمون پایان دوره، مدرک بین المللی و قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.

دوره های مرتبط

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزرو دوره