طراحی واحدهای صنعتی با PDMS

طراحي واحدهاي صنعتي PDMS

دوره آموزشی طراحی واحدهای صنعتی با PDMS یکی از دوره های کاربردی دپارتمان مهندسی شیمی آموزشگاه سنجش پارسیان است. با توجه به آنکه نرم افزار PDMS یکی از قوی ترین نرم افزارهای طراحی سیستم های لوله کشی صنعتی (Piping) است لذا یادگیری این برنامه برای فعالان حوزه مهندسی شیمی،نفت و گاز حائز اهمیت است. دوره آموزشی مدلسازی و طراحی PDMS منبعی جامع و کامل جهت یادگیری و تسلط به این نرم افزار کاربردی است.

PDMS مخفف عبارات Plant Design Management System است. این نرم افزار محصول شرکت AVEA است و از جمله نرم افزارهای پرکاربرد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. نرم افزار پی دی ام اس فقط به صنایع نفت و گاز محدود نمی شود و در صنعت تاسیسات نیز جهت طراحی موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در هر صنعتی که نیاز به طراحی سیستم لوله کشی صنعتی Piping است از PDMS استفاده می شود.

تمامی فرآیند طراحی در نرم افزار PDMS به صورت سه بعدی انجام می گیرد. نرم افزار پی دی ام اس جهت مدلسازی قسمت های مختلف یک واحد صنعتی از قبیل Piping، تجهیزات فرآیندی، سازه های فولادی و بتنی و … قابل استفاده است. پس از پایان طراحی با استفاده از نقشه های ایزومتریک نرم افزار، مدل کامل تجهیزات طراحی شده قابل ارائه است. از دیگر قابلیت های نرم افزار پی دی ام اس تهیه گزارش‌های حرفه‌ای از یک Plant یا پروژه است.

هدف دوره طراحی واحدهای صنعتی با PDMS:

با توجه به نیاز شرکت ها در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و صنایع وابسته به این علم و همچنین با توجه به نیاز شرکت های خصوصی برای شرکت در این دوره ها و نبود امکانات و سازماندهی منسجم برای اجرای چنین دوره ای که جزء اصولی ترین تخصص های روز دنیا می باشد. این دوره تلفیقی از آموزش و آشنایی مقدماتی با Plant است.

با توجه به اهداف و سرفصل های ارائه شده این دوره یکی از تخصصی ترین دوره های آموزشی در منطقه محسوب می شود و ضرورت اجرای آن در منطقه احساس می شود. شرکت کنندگان در پایان دوره آموزش سه بعدی واحدهای فرآیندی با نرم افزار PDMS  قادر خواهند بود مدل سازی تجهیزات، خطوط لوله و اسکلت فلزی یک سایت را به طور کامل انجام دهند و از مدل خود گزارش و خروجی گیرند.

سرفصل دوره

  1. مدل سازی لوله کشی در واحد Pipework
  2. مدل سازی تجهیزات در واحد Equipment
  3. تعریف رنگ با استفاده از دستور Colour از منوی Graphics
  4. مدل سازی اقلام ساختمانی در واحد Structure
  5. طراحی Columns & Beams
  6. طراحی Panels & Plants
  7. طراحی Walls & Floors

مخاطبین دوره:

مهندسین شیمی، نفت، گاز و پتروشیمی و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مکانیک مخاطبین دوره جامع آموزشی نرم افزار PDMS می باشند.

گواهينامه فني و حرفه اي طراحي واحدهاي صنعتي PDMS

علاقه مندان به شرکت در دوره آموزش صفر تا صد PDMS با حضور در کلاس های آفلاین و آزمون پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.

دوره های مرتبط

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزرو دوره