طراحی و ترسیم نقشه های PFD و P&ID

طراحی و ترسیم نقشه های PFD و P&ID

دوره آموزشی طراحی و ترسیم نقشه های PFD و P&ID یکی از دوره های دپارتمان مهندسی شیمی آموزشگاه سنجش پارسیان است. این دوره با هدف آشنایی متقاضیان با اصول طراحی، ترسیم و نقشه خوانی فرآیندهای شیمیایی در واحد های صنعتی و آشنایی با نقشه های PFD تدوین شده است.

P&ID مخفف عبارات PIPING & INSTRUMENTATION DIAGRAM است که معرف ادوات لوله کشی و ابزار دقیق است. این نقشه ها، نقشه های شماتیکی هستند که توسط مهندسین فرآیند یا مهندسین شیمی تدوین می گردد و در اختیار بخش های دیگر از جمله پایپینگ قرار می گیرد. نقشه لوله کشی و ادوات ابزار دقیق شامل کلیه تجهیزات مکانیکی، خطوط ارتباطی، تجهیزات و سیستم های کنترل می شود که بصورت شماتیک در این نقشه نمایش داده می شود. نحوه نمایش ادوات لوله کشی و ادوات ابزار دقیق بایستی با استانداردها ماطبقت داشته باشد.

دوره طراحی و ترسیم نقشه های PFD و P&ID

  1. بررسی انواع Discipline های مهندسی
  2. بررسی تمامی مراحل (EPC-P) یک پروژه مهندسی
  3. آشنایی با Spec های پروژه
  4. آشنایی با Symbol & Legend برای تهیه PFD
  5. بررسی Legend مربوط به Piping
  6. آشنایی با مفهوم اولیه PFD
  7. اجزای تشکیل دهنده PFD
  8. بررسی نقشه های PFD یک واحد صنعتی
  9. آشنایی با برخی استاندارد های مربوط به PFD
  10. نحوه شماره ¬گذاری تجهیزات، نقشه ها و مدارک مهندسی بر اساس استاندارد IPS -E-Pr-308
  11. آشنایی با کاربرد و مفاهیم تجهیزات مختلف مورد استفاده اعم از جداکننده ها، برجها، مبدل های حرارتی، کولرهای هوایی، پمپ، کمپرسور و …
  12. بررسی نقشه های مربوط به تجهیزات و مصارف جانبی

مخاطبین دوره:

مهندسین شیمی و مکانیک، مهندسین فرآیند، مهندسین طراح بخش R&D پالاییشگاه ها، پتروشیمی ها، اپراتورهای واحدهای تولیدی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها مخاطبین دوره طراحی و ترسیم نقشه های لوله کشی و ابزار دقیق می باشند.

گواهینامه دوره طراحی و ترسیم نقشه های لوله کشی و ابزار دقیق

علاقه مندان به شرکت در دوره طراحی و ترسیم نقشه های لوله کشی و ابزار دقیق با مشاهده کلاس های آفلاین و شرکت در آزمون های پایان دوره، مدرک قابل ترجمه رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت می کنند.

دوره های مرتبط

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزرو دوره